wtorek, 10 lutego 2015

"Luty miesiącem glutenfree" Dyniowe muffiny z kasztanami.

Za to lubię wyzwania! Odstawienie glutenu zmusiło mnie do szukania alternatywy dla pszenicy. Nie jest to specjalnie trudne, bo i wybór szeroki i dostępność coraz łatwiejsza. Aby uzdrowić troszkę moje wypieki sięgałam przeważnie po mąkę pszenną razową, zapominając o istnieniu wielu innych ciekawych odmian. No ale teraz mam motywacje! Tym razem sięgnęłam po mąkę kasztanową, ale i po same kasztany. Miałam je okazje próbować w tym roku po raz pierwszy w życiu, a już pokochałam je całym sercem. W dyniowych muffinach sprawdzają się doskonale! I choć w końcu za oknem widzę śnieżny puch, ciągnęło mnie do jesiennych smaków. Więc otwieram słoiczek z dyniowym puree i biorę się do roboty. Taką jesień na talerzu mogę mieć przez cały rok :D



 Kasztanowe muffiny dyniowe z kremem imbirowym z posypką z kasztanów jadalnych.
Chestnut Pumpkin cupcakes with ginger cream and with sprinkled chestnuts.

Muffiny:
-150 g mąki kasztanowej
-100 g mąki ryżowej
-2 łyżeczki sody oczyszczonej
-1/2 łyżeczki cynamonu
-1/2 łyżeczki imbiru w proszku
-1/2 łyżeczki utartej gałki muszkatołowej
-szklanka dyniowego puree
-100 g trzcinowego cukru
-100 ml oleju (o neutralnym smaku)
-2 jajka
Suche składniki połączyć w głębokiej misce. Zmiksować jajka z cukrem do uzyskania puszystą masę, pod koniec dodaj olej i puree dyniowe. Dodać suche składniki i delikatnie wymieszać. Napełnić papierowe papilotki masą do połowy. Piec w nagrzanym piekarniku na 190 ºC . Upieczone muffiny ostudzić.

Krem:
-250 g ricotty
-2 łyżeczki miodu
-ok. łyżeczki imbiru w proszku
-kilka pieczonych i obranych kasztanów
Wszystkie składniki dokładnie mieszamy, a następnie przekładamy do szprycy cukierniczej i ozdabiamy przestudzone muffiny. Posypujemy drobno posiekanymi kasztanami.  




18 komentarzy:

  1. Mąka kasztanowa daje wspaniały posmak i strukturę, uwielbiam ją :) A do dyni pasuje idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdjęcia mnie zachwyciły po raz kolejny ^^
    A co do muffin... marzenie <3

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię kasztany, a tą mąkę jeszcze bardziej - ma świetny smak :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie jadłam kasztanów, a te muffiny wyglądają tak kusząco ♥

    http://poranny-talerz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie też ostatnio dyniowe muffinki, ale nie z tak genialnym kremem, jak u ciebie. a Mąkę z kasztanów jadalnych uwielbiam! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. trace tylko czas wchodząc tu, naprawde sie ucieszyłam jak sie okazało że wrociłas do wpisów, wchodziałam nawet codzinnie i co? super że szanujesz swoich czytelnikow i robisz ich w konia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej :) Planujesz jakiś comeback? :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Też staram się ograniczać gluten, muszę spróbować;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedy wracasz droga?

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobrze, że idzie jesień i wraca dynia, bo właśnie szukam inspiracji :) A muffinki piękne! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. تمتلك شركة تنظيم المنازل في الكويت احتمالية تنظيف البخار ، وهو أمر معقول يجب العثور عليه داخل أي منظمة تنظيف ، وتنظيف الستائر ، وأغطية الأرضيات ، وصحائف وأثاث آلات البخار والأجهزة المركزة في ضوء حقيقة أن التنظيف بالبخار يحافظ على الزخارف والظلال
    تنظيف منازل
    تنظيف شقق
    تنظيف سجاد

    شركات التنظيف الكويتية
    رقم شركة تنظيف بالكويت
    دليل شركات النظافة بالكويت


    OdpowiedzUsuń