niedziela, 15 września 2013

125. Przepyszne wegańskie gofery

Chyba im więcej zjem z Wami gofrów (goferów ;)) tym więcej wątpliwości będę miała przy wyborze ulubionych. Te zdecydowanie należą do jednych z tych które z czystym sumieniem mogę polecić. Delikatny orzechowy aromat, mięciutkie wnętrze i chrupiąca skórka.... Chcę dokładkę! ;D


~Orzechowe gofry owsiane podane z masłem orzechowym, bananem i prażonymi wiórkami kokosowymi~





Orzechowe gofry owsiane (ok. 5 sztuk)
-4 łyżki płatków owsianych
-łyżka otrębów owsianych
-1/2 szklanki mleka migdałowego
-1/4 szklanki mąki arachidowej (można zmielić orzeszki)
-1/4 szklanki mąki pełnoziarnistej
-kubeczek (180g) jogurtu naturalnego (użyłam sojowego)
-2 łyżki wody
-1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
-łyżka (lub 2 :D) masła orzechowego

Wieczorem płatki i otręby zalewamy mlekiem. Rano dodajemy mąki przesiane z proszkiem do pieczenia. dodajemy jogurt, wodę i masło orzechowe. Mieszamy do połączenia się składników i pieczemy w dobrze rozgrzanej i natłuszczonej gofrownicy. Podajemy z ulubionymi dodatkami. Smacznego ;D

12 komentarzy:

  1. ja najbardziej lubię wegańskie gofry, z resztą naleśniki też. te z dodatkiem jajka są dla mnie zbyt "omletowe"

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka owsianka w formie gofrów - pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis na gofry ok, tylko zwróć uwagę, że jogurt naturalny nie jest wegański (chyba że jogurt naturalny sojowy).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a jakiego jogurtu sojowego użyłaś? bo nie kojarzę żadnego o gramaturze 180 g, a chętnie spróbuję jakiejś nowości. :)

      Usuń
  4. To jak będziesz robiła sobie na dokładkę to od razu dla mnie *.*

    OdpowiedzUsuń
  5. Dlaczego wszyscy kuszą mnie goframi, dlaczego nie mam gofrownicy.. życie jest nie fair. Zjadłabym takie cuda! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jakie genialne! nie dość, że orzechowe to jeszcze wegańskie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Dużo ich wychodzi, czyli coś dla mnie! :D Chyba wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. przepyszne to na pewno! ulubione klasyczne połączenie-banan i masło orzechowe <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Zabieram twoje śniadanie ! <33333

    OdpowiedzUsuń
  10. orzechowe? chętnie bym zrobiła gdybym miała składniki, heh ;)

    OdpowiedzUsuń