sobota, 25 maja 2013

12.

Ta pogoda chyba sobie ze mnie żartuje...
Sobota. Na reszcie sobota. Ale w sumie z czego ja się tak cieszę? Czeka mnie teraz tyle nauki, że aż nie chce mi się o tym myśleć... Ah, trzeba spiąć pośladki, to już ostatnie sprawdziany i kartkówki. Będzie już tylko lepiej.
Po spróbowaniu pierwszego kawałka tego ciasta powiedziałam: "O mamo, jakie to dobre!". Świetne na lekkie śniadanie, czy kolację. Ciasto wykonane w wersji bez jajka i jednoporcjowej. Cudo!  Jak dla mnie idealnie wilgotne i czekoladowe. Podam przepis, może ktoś będzie chciał spróbować.

~Jednoporcjowe German Cake podane z ricottą, bananem, jogurtem naturalnym i odrobiną granoli~


Składniki (1 porcja)
-3 łyżki mąki pełnoziarnistej (30g)
-2 łyżeczki kakao (8g)
-1/3 łyżeczki proszku do pieczenia 
-1/2 łyżeczki sody
-spora szczypta soli 
-coś do posłodzenia (cukier/stevia/słodzik)*
-1-2 łyżeczki oleju roślinnego (5-10ml)
-4 łyżki mleka (45g)
-1/4 łyżeczki olejku waniliowego 

-mały banan
-kopiasta łyżka ricotty
-łyżka jogurtu

*jeżeli chcesz użyć miodu to dodaj do na sam koniec mieszania 

Składniki od 1-6 mieszamy bardzo dokładnie, najlepiej już w naczynku, w którym będziemy zapiekać (nie mikserem). Dodajemy olej, mleko i wanilie i znowu dokładnie mieszamy (również nie mikserem). Masa będzie naprawdę bardzo gęsta, właśnie taka powinna być (nie martw się jeżeli ciężko odchodzi od łyżeczki). Jeżeli będziemy korzystać z piekarnika, nagrzewamy go do 150-160 stopni i wstawiamy ciasto na 13-15min. Jeżeli jednak korzystamy z mikrofalówki wystarczy 1-2 min. (wszystko zależy od tego jak działa mikrofalówka, warto po minucie sprawdzić w jakim stanie jest ciasto i w razie potrzeby wstawić jeszcze na 0,5-1 min). Gotowe ciasto łatwo "wyskakuje" z formy. Przekrajamy w połowie, smarujemy ricottą, nakładamy pokrojonego w plasterki (lub bowolne dodatki) i nakładamy drugą część ciasta. Zajadamy. Smacznego! :D


23 komentarze:

  1. Podoba mi się takie jednoporcjowe! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jednoporcjowe najlepsze, aby nie zjeść całej blachy, jak by to było w moim przypadku:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dokładnie! Kawałek do kawałka i gdzie to ciasto?! :D

      Usuń
  3. O rany, zapisuję ten przepis! :) To ciasto jest świetne i faktycznie, trochę się dziś zgrałyśmy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda ze nie mam foremki :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można użyć takiego plastikowego pojemniczka na żywność i przygotować w wersji z mikrofalówką :D

      Usuń
  5. Podoba mi się to ciacho! Zapisuję przepis!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda cudnie! Zapowiada się pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. hm, o cieście słyszę pierwszy raz, ale wygląda cudownie:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Pomysłowe :) Oczywiście zapisuję przepis do wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń
  9. o ja na pewno spróbuję! <3

    OdpowiedzUsuń
  10. mmm wygląda jak jakieś grzeszne ciacho, a w składzie takie fajne rzeczy <3 Nic, tylko zajadać. współczuję nauki... rozumiem ten stan :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ciacho na śniadanie, do tego z ricottą - zachwyciłaś mnie <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdecydowanie warte spróbowania, prezentuje się okazale:))
    Jednoporcjowe są fajne^

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak możesz? Jadłam obiad, a przez Ciebie jestem głodna!;D To ciasto wygląda genialnie, a pewnie smakuje jeszcze lepiej! Zapisuję^^

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale genialne! Koniecznie zapisuję przepis, uwielbiam takie jednoporcjowe cuda :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale świetne! musi być pyszne <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Haha uroczo wygląda takie jednoporcyjkowe :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Aaaaa, jest g-e-n-i-a-l-n-e! Zapisałam przepis i MUSZĘ zrobić :) Uwielbiam takie jednoporcjowe poranne wypieki! Super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  18. parcourir ce site ce formulaire de contact cliquez pour plus d'informations Dolabuy Celine trouver plus d'informations Prada Dolabuy

    OdpowiedzUsuń