poniedziałek, 27 stycznia 2014

251. Znów mascarpone! Najdelikatniejsze!

Jak tylko kupiłam mascarpone wiedziałam, że je zrobię. To są NAJLEPSZE placki! Zdecydowanie! Uwielbiam je! Na sam początek tygodnia? W sam raz :D
Macie racje, moja rodzina ma ze mną bardzo dobrze. Brat zażyczył sobie ciasteczka i oto są. Z kakao tworzą idealny duet.

Pełnoziarniste mascarpone hotcakes ze smażoną na maśle gruszką, kilka domowych american cookies, kakao.
 Whole grains mascarpone hotcakes with fried in butter pear, a few domestic american cookies, cocoa





Pełnoziarniste mascarpone hotcakes

-50g mąki pełnoziarnistej
-90g mascarpone
-ok.1/4 mleka
-jajko (żółtko i białko)
-pół łyżeczki sody
-łyżeczka cukry

Mieszamy ze sobą mąkę, sodę i cukier. W osobnej miseczce miksujemy razem mascarpone, żółtko i mleko. Białko ubijamy ze szczyptą soli. Do mąki dodajemy jajeczną mieszankę, mieszamy, a następnie delikatnie dodajemy białko. Smażymy na rozgrzanej patelni z obu stron. Podajemy z ulubionymi dodatkami. Smacznego! 

15 komentarzy:

  1. też robię bratu te ciasteczka - najbardziej uwielbia je zajadać z szklanką ciepłego mleka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To ja dziś połączyłam Twoje wczorajsze i dzisiejsze śniadanie i zrobiłam gofry z ricotty ze smażoną gruszką :P

    OdpowiedzUsuń
  3. jeśli smakowały tak jak wyglądają, to chyba sama takie przyrządzę :)
    a ciastka to już kompletny majstersztyk! wyglądają na super chrupiąco-suche, takie jak lubię!

    OdpowiedzUsuń
  4. Smakowite! Mogę Ci jednego podebrać? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No , no to w takim razie ja też chcę siostrę piekąca na zamówienie ciacha ! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Bądź moją siostrą! Matką, babcią- kimkolwiek, tylko obudź mnie takimi placuszkami!

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę kupić mascarpone! <3
    Świetne ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. nie no, ja te ciastka biorę. i o przepis proszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do przepisu odsyłam tu http://gotowaniecieszy.blox.pl/2010/07/American-cookies.html
      i polecam, bo są obłędne :D

      Usuń
  9. placki z mascarpone są najlepsze na świecie i o!

    OdpowiedzUsuń
  10. I placki i ciastka wyglądają pysznie : )

    OdpowiedzUsuń