środa, 12 czerwca 2013

30. Zdrowa pizza dla zabieganych

Wczoraj naszła mnie ogromna ochota na pizze, ale było już za późno, żeby sobie na nią pozwolić. No dobra, będzie na śniadanie, ale nie wiem czy zdążę... Jasne, że tak! Gdzie jest moja mąka żytnia?!
Pizza jest pyszna, chrupiąca, ale nie twarda. Dokładnie taka jaką lubię. Przygotowanie rano zajęło mi jedynie ok.35min, więc zdążą ją zrobić wszyscy. Pycha!


~ Żytnia pizza z patelni (sos pomidorowy, szynka parzona, ser żółty, pomidor, kukurydza, pieczarki, papryka, zioła, keczup)~





Przepis (1 pizza na patelnie 24cm)
Ciasto:
-70g mąki żytniej (użyłam chlebowej)
-30g mąki do ciast drożdżowych 
-łyżeczka susznych drożdży
-50ml wody
-szczypta soli 

Sos:
-3 duże łyżki pomidorów z puszki
-2 łyżki wody 
-ząbek czosnku 
-suszone zioła, sól, pieprz


Dodatki:
-40g szynki parzonej 
-2 plasterki żółtego sera topionego 
-pół małej papryki
-pomidor
-2 średnie pieczarki 
-2-3 łyżki kukurydzy 
-2 łyżeczki ziół prowansalskich 

Mąkę przesiewamy. Do ciepłej wody dodajemy drożdże i dokładnie mieszamy. W kopczyku mąki robimy dziurkę i wlewamy tam stopniowo wodę. Zagniatamy cisto (ok.15min) i wsadzamy do miseczki. Miseczkę owijamy folią śniadaniową i wsadzamy na całą noc (ok.12h) do lodówki. 
Rano wyjmujemy. Może nie być wyrośnięte. Wyjmujemy z miseczki, kładziemy na deseczce i przykrywamy ściereczką. W tym czasie przygotowujemy dodatki i sos. Do pomidorów z puszki dodajemy resztę składników na sos i blenderujemy. Dodatki kroimy na plasterki, pieczarki dodatkowo podsmażamy.
Po ok.25 min ściągamy ściereczkę, rozwałkowujemy ciasto w kształt koła i kładziemy na rozgrzaną patelnię.
Po 2 min przewracamy, na wierzch nakładamy sos oraz resztę dodatków i przykrywamy nakrywką. Po kolejnych 5-7 min pizza jest gotowa. Smacznego!

30 czerwca zostanie zlikwidowany Google Reader, a co za tym idzie możliwość obserwowania blogów. Dlatego zapraszam do obserwowania mojego bloga na bloglovin.

Follow on Bloglovin
Wystarczy założyć tam konto, a wszystkie obserwowane przez nas blogi zostaną automatycznie przeniesione tam.

11 komentarzy:

  1. Ale super pomysł! Muszę zrobić taką !

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszności :) Dzisiaj robię pizzę na obiad.

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialny pomysł z tym ciastem z patelni :D idealna propozycja dla mnie !

    OdpowiedzUsuń
  4. Pizze z patelni robiłam już niejednokrotnie :) Bardzo fajna i smaczna alternatywa dla tej pieczonej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pizzy z patelni jeszcze nie robiłam, a już tyle przepisów nazbierałam :P
    A pizza jutro u mnie na obiad :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie to wymyśliłaś! Jestem miłośniczką pizzy, wszelkich na jej temat wariacji i generalnie tego połączenia smaków, które możliwe są tylko w pizzy...
    Tylko te drożdże... to trudny przeciwnik.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdecydowanie zrobie, z jakimis innymi dodatkami, dzieki! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. super, ja nie jadam pizzy ale taką zdrową to chętnie zjem ;) pychotka !!

    OdpowiedzUsuń
  9. świetna :) uwielbiam domową, zdrową pizzę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowny pomysł! Chętnie wykorzystam, bo jestem za leniwa na robienie zwyklej pizzy ;)

    OdpowiedzUsuń