środa, 19 czerwca 2013

37. Warzywne słodkości

Dziś o 9 "oficjalnie" zaczynam wakacje. Po ostatnim sprawdzianie w tym roku wyjdę z sali uśmiechnięta od ucha do ucha, nie ważne jak mi pójdzie!
To moje pierwsze ciasto marchewkowe z prawdziwego zdarzenia, u mnie były tylko jedno porcjowe. Wyszło rewelacyjne, idealnie mokre i puchate za razem. Cudowne. Najchętniej zjadłabym całe sama, ale jest tak sycące, że odpadam po kilku kawałkach. Gdy po raz pierwszy je spróbowałam myślałam, że mam do czynienia z piernikiem ale jak miło się rozczarowałam. Przecież marchewka jest taka smaczna i zdrowa. To pomarańczowe cudo pojawi się u mnie jeszcze nie raz.


~Ciasto marchewkowe z kremem i orzechami włoskimi~




Przepis (keksówka 26cm)
-60g miękkiego masła

-2 łyżki stevii (zamiennie 100g cukru)
-2 jajka (należy je wyjąć 2 godziny przed przygotowaniem)
-150g obranej ze skórki marchwi
-205g mąki (dałam 75g owsianej i 130g pszennej)
-1/2 łyżeczki mielonego cynamonu
-1/2 łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
-1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
-1/2 łyżeczki soli


Nastawiamy piekarnik na 175 stopni i wykładamy keksówkę papierem do pieczenia. Marchew zcieramy na tarce o grubych oczkach. Do miski przesiewamy mąkę z przyprawami, solą, proszkiem i sodą, wymieszać z marchewką. W dużej misce ucieramy masło z cukrem na puszystą masę, ucierając wbijamy jajka jedno po drugim i miksujemy do uzyskania jednolitego puchu.Do masy dodajemy mieszankę mączną z marchewką i całość dokładnie miksujemy na gładką masę. Przekładamy ciasto do formy i wstawiamy do piekarnika, pieczemy 30-45 minut, aż do tzw. „suchego patyczka”. Wyjmujemy ciasto z piekarnika, zostawiamy w formie na 5 minut, po czym wykładamy na kratkę i pozwalamy mu ostygnąć.

30 czerwca zostanie zlikwidowany Google Reader, a co za tym idzie możliwość obserwowania blogów. Dlatego zapraszam do obserwowania mojego bloga na bloglovin.

Follow on Bloglovin
Wystarczy założyć tam konto, a wszystkie obserwowane przez nas blogi zostaną automatycznie przeniesione tam.

15 komentarzy:

  1. Nareszcie przepis z nie przesadzoną ilością tłuszczy :) Podoba mi się, chętnie wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Marchewkowe ciacha mają w sobie coś z piernika właśnie:) a że ja jestem zakochana w piernikach i czekam z utęsknieniem na jesień, bo wtedy smakują najlepiej - to za marchewkowym też przepadam^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak smakuje tak jak wygląda, to porywam. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam marchewkowe z kremem, szczególnie na taką okazję :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Udanych wakacji zatem:) i wielu "marchwiaków" tak pysznych!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oficjalnie to ja zaczynam za tydzień ale teoretycznie mam je od wczoraj :D
    Kocham to ciasto, jedno z najlepszych jakich w życiu jadłam, rewelacja jest !

    OdpowiedzUsuń
  7. Mama mnie o nie prosi.. a jakoś zrobić nie mogę:p

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie jadlam jeszcze tego , ale z checia bym sprobowala :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmm wygląda apetycznie, że też go do tej pory nie robiłam :)
    Jeszcze miałaś sprawdzian?! Jejku, współczuję.

    OdpowiedzUsuń
  10. o jakie genialne <3 kocham marchewkowe <3 zazdroszcze wakacjiii :D

    OdpowiedzUsuń
  11. konieczne do zrobienia, już od dawna mam ochotę na marchewkowe ciasto ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. wpraszam się na takie ciacho! :D

    OdpowiedzUsuń