wtorek, 4 czerwca 2013

22.Ciasto grzechu warte + Liebster Blog

Zmęczona. Potrzebuję snu. Bardzo. Wieczór z królową nauk... lubię ją, ale mam jej już dość. Trudno, umiem co umiem. Muszę zaufać sobie i swojej intuicji. Wyluzuję i dam radę. Przecież to tylko diagnoza ;)
Tak. Ciasto jest grzechu warte. Ale zaraz... jakiego grzechu?! Owsiane i marchewkowe, samo zdrowie. Pyszne. Z ulubionymi dodatkami czy z jogurtem naturalnym. Sycące, ale nie napychające.

Bardzo przepraszam za jakość zdjęć, ale bateria w aparacie padła w najmniej nieoczekiwanym momencie...



~jednoporcjowe marchewkowe ciasto owsiane podane z ricottą, orzechami włoskimi i startą marchewką~

Przepis (1 porcja)
-35g mąki owsianej
-1/3 łyżezki proszku do pieczenia 
-1/2 łyżeczki sody
-szczypta soli
-1/2 łyżeczki cynamonu
-coś do posłodzenia (cukier/stevia/słodzik)*
-1-2 łyżeczki oleju roślinnego (u mnie rzepakowy)
-1/4 łyżeczki olejku waniliowego 
-średnia marchwka (ok.60g)
-1/2 jajka
-łyżka mleka

*jeżeli chcesz użyć miodu to dodaj do na sam koniec mieszania

Marchewkę zcieramy na tarce o dużych lub średnich oczkach. Składniki od 1-5 mieszamy bardzo dokładnie, najlepiej już w naczynku, w którym będziemy zapiekać (nie mikserem). Dodajemy pozostałe składniki i znowu dokładnie mieszamy (również nie mikserem). Masa będzie naprawdę bardzo gęsta, właśnie taka powinna być (nie martw się jeżeli ciężko odchodzi od łyżeczki). Jeżeli będziemy korzystać z piekarnika, nagrzewamy go do 150-160 stopni i wstawiamy ciasto na 13-15min. Jeżeli jednak korzystamy z mikrofalówki wystarczy 1-2 min. (wszystko zależy od tego jak działa mikrofalówka, warto po minucie sprawdzić w jakim stanie jest ciasto i w razie potrzeby wstawić jeszcze na 0,5-1 min). Gotowe ciasto łatwo "wyskakuje" z formy. Dodajemy ulubine dodatki. Zajadamy. Smacznego! :D

Zostałam nominowana przez Fate, dziękuję :3
1. Jaka jest Twoja ulubiona pora dnia?
Poranek, szczególnie chwile w kuchni gdy jestem jeszcze nie do końca przytomna, 
ale mam chwilę by oddać się przyrządzaniu śniadania.
2. Gdzie najbardziej lubisz przebywać? Dlaczego?
W górach, tam czuję wolność i tak prawdziwie odpoczywam.
3. Spokojny spacer czy intensywna jazda na rowerze?
Lubię jeżdzić na rowerze, ale wolę spacery. Codziennie chodzę na 
wieczorny spacer (marsz raczej :P)z moim pieskiem ok.7km.
4. Jakiego koloru najbardziej nie lubisz?
Żółtego, ale w pojedynkę. Jeżeli jest zestawiony z jakimiś innymi ciepłymi kolorami to co innego :)
5. Gdybyś mogła wybrać miejsce na Ziemi, gdzie miałabyś mieszać, to gdzie by to było?
Trudne pytanie, bo szybko przywiązuję się do każdego miejsca. 
6. Jakie jest Twoje hobby?
Rysunek, zdecydowanie.
7. Zwierzak rasowy czy mieszaniec?
Mam rasowego pieska i kocham go najmocniej na świecie, ale kundelki chyba 
bardziej przywiązują się do właścicieli.
8. Kto lepiej gotuje kobiety czy mężczyźni?
Nie jestem w stanie obiektywnie odpowiedzieć :p
Ubóstwiam kuchnię mojego taty. 
9. Masz kogoś, komu możesz w 100% zaufać?
Tak, najbliższa przyjaciółka Magda.
10. Od kiedy gotujesz i dzięki komu?
Od jakiegoś roku i dzięki sobie. Tata pokazał mi kila trików, ale z 
inicjatywą wchodziłam zawsze sama.
11. Moim największym marzeniem jest .. 
zostać cenionym architektem.

17 komentarzy:

  1. Zawsze bateria kończy się wtedy kiedy nie trzeba.! :P
    Ciasto wygląda bardzo smacznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za odpowiedzi :)
    Moje mikrofalówkowe wypieki nigdy nie wychodzą ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze mozesz przelac do foremki i do piekarnika ;)

      Usuń
  3. Daaasz radę :D
    Marchewka i orzechy to strzał w 10!

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie ciasta to można zajadać ze spokojnym sumieniem :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie wyglada to ciasto !
    Tez lubie gory :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czekaj, czekaj... królowa nauk to historia czy matematyka?:D

    OdpowiedzUsuń
  7. super, uwielbiam takie jednoporcjowe przepisy:)

    OdpowiedzUsuń
  8. rysunek ? może pokażesz kiedyś twoje dzieła ;)
    super pomysł na to ciacho, z ricottą <3 pycha !

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie dzisiaj królowa mianowała dwoma nominacjami (czyt. gały) :)
    Na pocieszenie wszamałabym takie ciacho :D

    OdpowiedzUsuń
  10. ooo, bardzo ciekawy pomysł :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie podane ciacho :) Muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  12. Zrobiłam dzisiaj na kolację w wersji bez czegoś do posłodzenia i bez olejku waniliowego. Przełożyłam twarogiem i polałam jogurtem naturalnym. Wyglądało jak tort z kremem. Smakowało jeszcze lepiej. Nawet moja mama (z zawodu cukiernik), która nie lubi takich zdrowych ciast była zachwycona i poprosiła, żebym jej zrobiła :D A to największy dowód na fantastyczność tego wypieku :)

    OdpowiedzUsuń